Przewodnik tworzenia strony internetowej gabinetu lekarskiego
Coraz więcej osób szukając różnych rodzajów usług korzysta z Internetu, a usługi medyczne nie są wyjątkiem. W niedawnym badaniu stwierdzono, że 80% internautów szuka informacji na temat opieki zdrowotnej w Internecie. Z tego powodu ważne jest, aby wykorzystać maksymalnie możliwości w celu osiągnięcia większej liczby potencjalnych pacjentów.
Łatwość i prostota to słowa klucze.
Na początek ważne jest, aby układ witryny był prosty i łatwy w nawigacji. Posiadanie intuicyjnego systemu nawigacji ułatwi potencjalnym klientom znajdowanie informacji, których szukają, bez konieczności przechodzenia z jednej karty na drugą. Upewnij się, że łączysz strony w taki sposób, że odwiedzający stronę będzie mógł śledzić ich kroki na stronie głównej, jeśli będą tego potrzebować. Dodatkowo w wyraźnym miejscu umieść swoje dane kontaktowe. Dobra strona medyczna musi zawierać informacje kontaktowe widoczne na stronie głównej. Doskonałe miejsce na umieszczenie tych informacji znajduje się u góry strony głównej. Upewnij się, że podajesz takie informacje, jak numer praktyki lekarskiej, a także numery różnych specjalności, jeśli dotyczy. Liczby te mogą być nieocenione w przypadku, gdy dana osoba znajduje się w nagłym wypadku i musi jak najszybciej dotrzeć do swojego szpitala lub kliniki.
Niezastąpioność social media.
Następnie upewnij się, że jesteś obecny w mediach społecznościowych. Media te nie są już wykorzystywane do nieformalnej komunikacji ani łączenia się z ludźmi, aktualnie jest to nieocenione narzędzie pozwalające dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Facebook, Google + czy Twitter to miejsca, w których warto zaistnieć. Zachęcaj do komunikacji i odpowiadaj na pytania w odpowiednim czasie. Takiego rodzaju aktywności pomagają zbudować dobry fundament, by przyszli klienci Ci zaufali. Prócz tego poprzez social media łatwiej będzie odszukać Twoją stronę internetową i zapoznać się z usługami medycznymi, które oferujesz.
Formularze pacjentów, rejestracja on-line.
Witryna medyczna powinna zawierać interaktywne formularze, które potencjalni klienci mogą wypełnić, aby uzyskać dostęp do ważnych informacji przed przybyciem na wizytę. Umieść te formularze w łatwym do znalezienia miejscu. Możesz używać przyjaznych dla pacjenta kolorów, takich jak zielony, aby przyciągnąć i zatrzymać ich uwagę, aby mogli łatwo znaleźć te formularze. W ten sposób tworzysz poczucie troski o dobro pacjenta. Warto również pomyśleć o możliwości rejestracji wizyty on-line. To duży atut gabinetu lekarskiego w oczach przyszłego pacjenta, który może w prosty i szybki sposób zarejestrować się na wizytę. Te małe rzeczy mogą się z czasem zsumować i mocno odróżnić nas od konkurencji.
Ciekawostki przyciągają uwagę.
Zainteresowanie naszą strona może wzrosnąć posiadając bloga, który pozwoli Twoim klientom zaczerpnąć kilka ciekawostek z świata medycyny, czy uzyskać aktualne informacje o bieżących wydarzeniach w gabinecie. Na przykład kardiolog, może mieć bloga, który będzie dawał informacje na temat tego co jeść, by zapewnić sobie zdrowe serce. Z kolei dentysta może pomagać nam ustrzec się przed wszelkimi chorobami naszego uzębienia, poprzez cenne wskazówki. Wszystkie te taktyki pomogą Ci osiągnąć wyższą pozycję w wyszukiwarkach i zwiększyć zaufanie między Twoją praktyką, a klientami.
Nie kombinuj.
Warto pamiętać, by nie używać szarpiących kolorów ani nie komplikować rzeczy za pomocą różnorodnych aspektów stylistyki internetowej. Dobrym rozwiązaniem jest używanie neutralnych kolorów, takich jak jasnozielony, jasnobrązowy, niebieski i lawendowy, które są kojarzone z dobrym zdrowiem. Ogranicz animacje i wykorzystuj je tylko w razie potrzeby. Należy pamiętać również o szerokich białych przestrzeniach dzięki czemu oczy czytelnika będą bardziej skupione podczas poruszania się po witrynie.
Medyczna strona internetowa może być zachęcająca, jeśli przedstawisz odpowiednio swoje usługi.